۱۸ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۱۶

مجله تايم:

سياست هاي بوش وضعيت عراق را هر روز پيچيده تر مي كند

مجله تايم تصريح كرد كه سياست هاي دولت جرج بوش در دو سال گذشته در عراق نتوانسته است اوضاع اين كشور را سرو سامان دهد، بلكه باعث پيچيده تر شدن آن شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، مجله آمريكايي تايم در تحليلي  درباره وضعيت قانون اساسي عراق نوشت : آمريكا گمان مي كند با سياست هايي كه در دوسال گذشته به كار برده، توانسته است اوضاع عراق را به سوي آرامش پيش ببرد.

در ادامه اين تحليل آمده است : اما به نظر نمي رسد كه سياست هاي آمريكا  در عراق و قانون اساسي كه تاكنون براي اين كشور تدوين شده است، بتواند آرامش و صلح را براي اين كشور به ارمغان آورد و حتي ممكن است سبب آغاز سلسله شورش هاي جديدي در اين كشور شود.

تحليلگراين مجله با اشاره به تجمع روزهاي اخير اهل سنت در عراق نوشت : از شب اول ماه رمضان مسلمانان اهل سنت كه اعتقاد دارند قانون اساسي عراق به حقوق آنها توجهي نكرده است، در مساجد گردهم مي آيند و اكثريت آنها اعلام مي كنند كه بهترين راه براي اعلام مخالفت، تحريم انتخابات مي باشد.

اين تحليلگر نوشت : در واقع مي توان به راحتي از هم اكنون تخمين زد كه قانون اساسي عراق در همه پرسي كه به همين منظور برگزار مي شود، از سوي مسلمانان اهل سنت رد شده است و اين افراد كه حقوق خود را ناديده مي انگارند،  حتما در شرايطي كه قانون اساسي پذيرفته شود،  اقدام به انتقام مي نمايند.

وي مي نويسد اگر سني هاي عراق تصميم بگيرند به دليل رعايت نشدن حقوقشان انتقام بگيرند، عراق وارد دوره جديدي از آشوب و شورش مي شود و در اين زمينه جرج بوش  بايد پاسخگو باشد كه سياست هايش به اين نقطه ختم شده است.

کد خبر 239543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha